fbpx

Benefity CRM systémů

Říká se, že základním kamenem každé prosperující firmy, je spokojený zákazník. Jak ale učinit zákazníka spokojeným? Jednou z možných cest, jak toho dosáhnout, je využít software CRM. Ten vám může pomoci nejen s vylepšením vztahů se zákazníky, ale také s optimalizací prodejních a marketingových procesů. 

Následující řádky vám prozradí, co CRM systém vlastně je, jaké jsou benefity CRM softwaru a proč je pro firmy prospěšné ho využívat. 

Co je software CRM 

Customer Relationship Management (CRM) je typ softwaru, který využívají firmy ke spravování, sledování a organizaci firemních kontaktů. Systém CMR pomáhá firmám přehledně a jednoduše ukládat data o chováních jejich zákazníků, které napomáhají k optimalizaci prodejních procesů, a tím i vztahu se zákazníkem. 

Jaké jsou benefity CRM? 

CRM je jedním z nejpoužívanějších typů systémů na světě. Každý den ho využívají miliony spokojených klientů. V následujících několika odstavcích vám nastíníme 7 benefitů CMR systémůkteré spolehlivě přesvědčí i vás. 

1. Poznejte svého zákazníka 

Jedním z největších benefitů CRM je přehledný seznam kontaktů doplněný o bližší informace o zákazníkovi. Z kontaktu se tak nedozvíte jen základní informace, jako jsou telefonní číslo, email, nebo adresa, ale také účty sociálních médií, vztah k jiným kontaktům ve vaší databázi, či datum narozenin. 

CMR systém vám tak vkládá do rukou mocnou zbraň, a to možnost poznat zákazníka do nejmenších podrobností. V rámci zlepšení vašeho zákaznického servisu jsou jeho služby neocenitelné

2. Lepší zacílení marketingových kampaní 

Dalším CRM benefitem, který jistě ocení především vaše marketingové oddělení, je schopnost systému na základě dostupných dat, efektivněji segmentovat zákazníky.  Výsledkem bude lépe zacílená reklama na menší zákaznickou skupinu, ovšem s daleko větší efektivitou.  

Jednoduše řečeno CMR systém vám pomůže poznat vaše zákazníky, a tím se přizpůsobit jejich osobitým požadavkům. Dosáhnete tím vyšších tržeb, s mnohem menší námahou! 

3. Snížení fluktuace 

Získání nových zákazníků je pro firmu klíčové, stejně tak je ovšem potřebné udržet si ty stálé. Věděli jste, že až 65 % tržeb firmy zajišťují právě stálý zákazníci

Další důvod, proč je pro vás výhodné využívat CMR systém, je fakt, že díky zaznamenávání předchozích interakcí s firmou, bude zákaznický servis schopen reagovat na každý jejich požadavek, či otázku v reálném čase. A tím získáte možnost zabránit odchodu nespokojených zákazníků ke konkurenci. 

4. Predikace nákupů 

Nepřehlédnutelným kladem CRM systému, je jeho schopnost na základě analýzy zákazníkových dat, předvídat jeho potřeby. V nejlepším případě vám CMR systém umožní predikovat klientova přání, ještě před tím, než si je sám uvědomí. Což vám umožní předložit mu nabídku, kterou nebude moct odmítnout. 

Výhodou CRM je vytvoření přehledného seznamu nákupů vašeho zákazníka doplněného o informace, se kterým produktem měl případně problém, nebo se kterým byl naopak spokojen. Tato data vám poskytnou možnost nabídnout mu produkt, se kterým bude spokojen

5. Zvýšení tržeb  

Opravdu významným benefitem pro firmy je zvýšení tržeb v některých případech až o polovinu. Dobře organizované a přehledně řazené informace o zákaznících pomáhají vaší firmě ke zlepšení komunikace se zákazníky, což jednoznačně vede k větší spokojenosti a větší četnosti nákupů.  

Velkou výhodou CRM, která vede ke zlepšení tržeb, je také výše zmíněná, možnost na základě dostupných dat předvídat přání a potřeby zákazníka. Což vede k lepšímu zacílení reklamy, a tím pádem ke zvýšení prodejů. Pro zvýšení tržeb je přínosem také segmentace zákazníků, která vede k zefektivnění marketingového procesu. 

6. Komunikace 

Podstatou každého dobrého vztahu je komunikace, o co je komunikace rychlejší a přesnější, o to je daný vztah lepší. A protože pro firmy je vztah se zákazníky prioritou, je pro ně prioritou i komunikace, což je důvodem, proč je CRM systém pro firmy důležitý

Odpovídat zákazníkům rychle je známkou profesionality, právě proto je součástí CRM systémů i série jednoduchých šablon e-mailů, dokumentů a dopisů, které lze v případě potřeby využít. 

7. Systém CRM a GDPR 

Novodobým strašákem všech velkých firem je GDPR, tedy nařízení o ochraně osobních údajů. Ty je třeba shromažďovat a zpracovávat podle určitých měřítek. Co vás jako vlastníka firmy a uživatele CMR systému jistě potěší je, že CRM systém disponuje funkcemi pracujícími podle GDPR.  

Jednoduše řečeno spolupráce se systémem CRM vám zaručí, že osobní údaje budou shromažďovány a zpracovávány podle zákonů GDPR.  

Pokud jsi i přesto nebudete svou bezúhonností v rámci GDPR jisti, můžete kontaktovat některého z odborníků. 

Teď už víte, proč je systém CRM pro firmy důležitý, a že benefitů CRM není málo. Než CRM systém vyberete, měli byste zvážit nejen výhody, ale i chyby CRM systému. Tou může být například komplikované ruční zadávání dat. 

Důležité je vědět, kdy benefity převažují nad chybami, a to v případě systému CMR není žádnou hádankou. Mezi výhody systému CRM nelze počítat jen jeho schopnost přehledně organizovat data, či schopnost predikovat nákupy. Ne, v rámci CRM systému je nutné počítat i s tím, jaké výhody vám jeho užívání může přinést i pro poněkud vzdálenější budoucnost. 

Pokud si však stále nejste jisti, který CRM systém je tím pravým řešením, můžete si je nezávazně vyzkoušet. 

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články