fbpx

Byznys se trhem sotva plouží? Minimalizujte a dosáhněte výsledků díky 9 vychytávkám

Byznys se trhem sotva plouží

Současnost jasně ukazuje, které firmy fungují, a které ne. Ty, které mají jasný záměr a tvrdě budovaly základy, nyní nemají takové starosti jako firmy, které toto neřešily. Podíváme se na pár triků, které vašemu podnikání pomohou.

1. Bez základů byznys nepostavíš

Ať už firma běží nebo spíše stagnuje, musíme se zastavit u základů. Projděme si každý detail. Kdo jsme? Co děláme? Kam směřujeme? Co dáváme zákazníkům? V čem jsme exkluzivní? Jak pomáháme? Jaké problémy řešíme? Kdo jsou naši cíloví zákazníci? Známe odpovědi na všechny otázky?



2. Všeumělství je neprofesionální

Je sice hezké, že nabízíme marketingové služby od A do Z a k tomu ještě vystavíme celý web. Ale přemýšlejme. Přijde vám člověk, který umí všechno, důvěryhodný? Nejspíš ne. A totéž by si ostatní mohli myslet o nás. Proto se zaměřme na jednu oblast a ostatní služby vyškrtejme.

3. Mnoho služeb nepůsobí dobře

Jako příklad uvedu svou profesi. Na svém webu jsem měla vypsané všechny copywriterské služby. Působilo to nepřehledně – stejně jako v odstavci výše. Vlastně dělám všechno. Což není pravda. A tak jsem to změnila. Už nedělám články, obsah webu, newsletery a další. Dělám copywriting a korektury. Hotovo. Jednoduše a přehledně. Jaká je ta vaše oblast?

4. Jediná oblast podnikání

Co nám vydělává nejvíce peněz? Ponechme si oblast, která je pro nás nejužitečnější. Když se na ni zaměříme, další zisky jenom porostou. Ostatní služby vyškrtněme a už je nadále neposkytujme. Proč funguje zaměření se na jedinou oblast si vysvětlíme v posledním odstavci.



5. Rozbor služeb dělá divy

Zahrajme si na detektivy a rozeberme své služby do posledního kousíčku. Jaké využíváme postupy, řídíme se nějakými pravidly? Zkoumejme, zda neexistuje efektivnější způsob poskytování služeb. A nepomeňme! Jde o zákazníka. To on se musí cítit komfortně.

6. Zlepšeme pozůstatky

Tady už bychom měli mít jasně definované své minimalistické portfolio služeb. Nastal čas vyladit detaily na tu nejvyšší možnou kvalitu. Existují nějaké kurzy, webináře, semináře nebo knihy k tématu? Neváhejme a získejme nějaký ten certifikát nebo vědomosti navíc. Posuneme svůj byznys dál a zákazníci naši profesionalitu ocení.

7. Dejme něco navíc

Víte, co je na minimalizaci byznysu nejlepší? Získáme spoustu času, který nemusíme věnovat neužitečným a nic nepřinášejícím službám. Věnujme volný čas svým klientům! Vymysleme drobné pozornosti, kterými je obdarujeme a které jim nabídneme. Podpoříme tím svou odbornost a důvěryhodnost.



8. Web je naší vizitkou – jaká bude?

O webech se krásně rozepsal Honza. Jeho článek o tom, co nesmí chybět na osobním webu, vám vřele doporučuji. Mějte svůj web. Ať jasně, stručně a čtivě zahrnuje vše, co jsem zmínila v odstavci o základech a co Honza zmínil ve svém článku.

9. Sociální sítě jenom v malém

Stejně jako v případě služeb se nenechme zahltit ani množstvím sociálních sítí. Platí jednoduché pravidlo: Používejme sociální sítě, na kterých se pohybuje nejvíce členů naší cílové skupiny. Například já, jako copywriter, nebudu budovat svůj byznys na Instagramu, že? Zvolme si jednu dvě sítě a tím končeme. Jinak se z veškeré organizace úplně zblázníme!

Proč moje rady budou fungovat?

Chápu, že vysvětlení: „Mám to ozkoušené.“ není ideální. Proto to rozeberu. Stejná praxe funguje i v běžném životě. Na co se soustředíme, to roste. Pokud se obklopujeme hromadou různých věcí, které musíme řešit, neroste žádná z nich. Není v našich silách věnovat všem oblastem veškerou svou energii. Jakmile dojde k minimalizaci, soustředíme se jen na jednu oblast – a ta roste.

Jak si vede váš byznys, pánové? Řídíte se některou z rad výše? Podělte se s námi o své zkušenosti v komentářích.

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články