Značku budujeme všichni. Ať jako zaměstnanci, majitelé firem či podnikatelé. Způsob, jakým vystupujeme, ukazuje, kdo jsme a co děláme. Říkáme tomu branding, budování značky. Jaké jsou základy úspěchu pro vybudování úspěšné značky? Objevte základy, zdokonalte se a sbírejte plody svého úsilí v podobě dobrého jména.
Ovládám svůj obor
První podmínkou je zcela ovládat obor, ve kterém pracujeme. Ať jsem marketér, finanční poradce nebo prodavač. Základem dobré značky, tedy našeho jména, je znalost tématu. Umím a vyznám se? Mám v rukávu esa? Pak je na čase je vytáhnout ve správnou chvíli a blýsknout se. Zákazník ocení dobře podanou radu v pravý okamžik. Zkrátka ukažme, že víme, co děláme! Není nic horšího než profesionál, který vůbec neví, co dělá. A divili byste se, kolik jich po světě chodí!
Mám praxi v oboru
Už jsem si někde vyzkoušel svoje dovednosti? Můžeme znát plno věcí, ale dokud k nim nezískáme potřebnou praxi, jsou nám k ničemu. Než se tedy pustíme do dalšího rozšiřování svých znalostí, zajistěme si praxi ve svém oboru. Praxe nám navíc přinese jednu obrovskou výhodu – reference spokojených klientů.
Umím správně investovat
K brandingu patří i investice. Radím vám dobře. Neřešme pozlátko a zaměřme se na to hlavní – svůj osobní růst. Nová elektronika od Applu, masivní stoly do kanceláře a nové Lamborghini počkají. Vsaďte na kurzy a školení. Vyplatí se to.
Pracuji na sobě
Budovat značku znamená nespat na vavřínech. Máme úspěchy? Fajn, ale to nestačí. Musíme se rozvíjet, jít kupředu společně s požadavky zákazníků. Dělat všechno na sto procent a nepolevovat. Přestat se snažit je jistá cesta do pekel.
Navazuji kontakt se správnými lidmi
Při budování značky si pečlivě vybírejme osoby, se kterými trávíme čas nebo s nimi plánujeme rozjet business. A nezapomeňme na známou věděckou studii, která říká, že jsme průměrem pěti nejbližších osob v našem okolí! Proto se zaměřujme na spolehlivé a pozitivní lidi, kteří nás mohou posunout a něco nás naučit.
Nabízím své služby správným lidem
S lidmi souvisí právě zákazníci a klienti. Komu své služby prodávám? Komu je nabízím? Naučme se pracovat s personami a vyberme si svou cílovou osobu. Představme si, že se snažíme prodat zubní kartáček bezzubé stařence nebo kolečkové brusle invalidnímu člověku na vozíčku. Takhle bychom nepochodili.
Pracuji se svými silnými stránkami
Mnoho lidí se trápí tím, že ve velké spoustě věcí nejsou dobří. A já vám k tomu něco řeknu. Nikdy v nich ani dobří nebudou! Proč? Ze školy jsme naučeni umět a vynikat ve všem. Hezky podle tabulek. Ale takhle to nefunguje.
Cesta na vrchol
Každý umíme něco jiného a máme své silné a slabé stránky. Základem úspěchu je práce se silnými stránkami naší osobnosti. Radši ještě jednou. Musíme pracovat se svými silnými stránkami. Rozvíjet je a posouvat na novou a novou úroveň, dokud nebudeme špičkami svého oboru.
Slabé stránky oslabují
Věřte mi, že prací na slabých stránkách se nikdo nikam nikdy nedostane a výsledkem je akorát frustrace. Nenuťme se do něčeho, pro co jsme se nenarodili. Je to plýtvání energií i časem.
Tipy pro budování značky
- Nesnažme se eliminovat své slabé stránky. Je to mrhání energií. Nechme je tak, jak jsou.
- Najděme si komunitu lidí se stejným zaměřením, kteří nás mohou inspirovat a motivovat.
- Pravidelně sledujme vývoj daného oboru a držme krok s dobou. Dohánět ujetý vlak není právě příjemné ani efektivní.
- Pokud je to možné nebo dokonce žádoucí, navazujme se svými partnery či klienty osobní kontakt. Dává mnohem více příležitostí k uzavření obchodu a navázání stálého obchodního vztahu.
A co vy, pánové? Jak budujete svou značku?