Prodej je základem každého byznysu. Neprodáváte? Nejede vám byznys. A to je problém. Dneska se podíváme na účinné i neefektivní metody, jak nabídnout zákazníkům svůj produkt. Některé způsoby je vyděsí, jiné znechutí nebo otráví. Ale existují i takové, které vaše zákazníky naprosto a jednoznačně nadchnou!
Emailing
Emailing je výborná metoda – pokud ji děláte správně. Řada lidí má emaily plné, praskají jim ve švech a každý nový email je pro ně peklo na zemi. Nedivte se, že vaše emaily neotevírají, nečtou nebo je rovnou přesouvají do spamu.
Dělejte emailing dobře
Přimějte své zákazníky, aby vaše emaily chtěli. Neposílejte jenom prodejní emaily, to už dávno nefunguje. Posílejte emaily se zajímavými informacemi, které se týkají vašeho oboru. Dejte svým zákazníkům hodnotu, donuťte je vaše zprávy chtít. Ale decentně, jemně. „ Tvrdé“ nucení nefunguje.
Vyhněte se nejčastějším chybám
Neposílejte emaily několikrát denně, to je otravné. Buďte věcní a originální. Nudné a nezajímavé fráze vaše emaily přesunou do spamu.
“Ať děláte cokoli ajakkoli, vždycky se někdo chytí. Mnohem důležitější ale je dělat prodej efektivně. Zaméně práce získáte více zákazníků.”
Sociální sítě
Skvělý způsob, jak získat nové zákazníky, jsou sociální sítě. Jste se svou cílovou skupinou v každodenním kontaktu a každý den jim můžete ukazovat, co děláte, jak to děláte, co to vašim klientům přináší. Řadu lidí vaše činnost nadchne a stanou se vašimi pravidelnými sledujícími. Navíc díky komentářům, přesdílením a lajkům vždycky víte, jaká vaše činnost má největší úspěch.
Placená reklama
Placená reklama funguje dobře pouze v případě, že máte dokonale nastavené SEO a precizně zpracovaný web. Proto jsem se rozhodla reklamě detailně nevěnovat.
Metody a fráze, které nefungují
Nabízíme…
Prodej, který začíná slůvkem nabízíme, je předem odsouzený k zániku. Nic nenabízejte. Dejte lidem něco navíc.
- Dopřejte si každý večer bublinkovou koupel.
- Zabořte se do měkkých peřin.
- Šperk pro pořádné tvrďáky: Řetěz pevný jako skála.
Cítíte tu sílu slov? Slovo nabízíme nefunguje.
Slevy a čísla
Lidé jsou slevami překrmení. Vidíme ji všude a psychologicky je dokázáno, že už ji zcela přehlížíme. Co ale funguje je práce s čísly. Mnohem více na lidí zapůsobí, když jim dáte představu o opravdové ceně. Vy však máte cenu nižší, protože máte zítra narozeniny a chcete svým zákazníkům udělat radost. K tomu použijete přesně propočítané číslo a hle, nižší cena je na světě a zákazník na ni zareaguje mnohem lépe než na slevu.
Dobrý den, obracím se na vás s nabídkou…
Ať chystáte cokoli, nikdy takhle nezačínejte. Velká část lidí se lekne a uteče. Nabídky nemá nikdo rád. Taková věta v podvědomí lidí evokuje podomního prodejce s kufrem plným kosmetiky nebo hrnců. Začínejte otázkou nebo nějaký návrhem.
- Jak by se vám líbil víkend na horské chatě?
- Tradiční česká kuchyně nám chutná – Co byste řekli na domácí knedlíček?
Nucení a nahánění
Poslední metodou, která nefunguje je nucení letáků nebo produktů lidem na ulici. Znáte to. Jdete po ulici, kocháte se městskou architekturou nebo spěcháte na schůzku a do cesty vám skočí človíček s letáky a spustí svoji naučenou pohádku. Podobný případ je v obchodních domech, kde mladé slečny pobíhají kolem stánku a lanaří zákazníky na své produkty. Je to neefektivní, občas se někdo chytne, ale taky řadu lidí naštvete.
Pár slov závěrem
- Nikomu nic nenuťte
- Své zákazníky nepřesvědčujte
- Ukažte zákazníkům výhody a jedinečnost svých služeb a produktů
- Používejte efektivní metody prodeje
- Myslete na to, že čas jsou peníze
V příštím článku o byznysu se, pánové, podíváme na to, jak efektivně komunikovat se svými zákazníky. Existuje totiž řada chyb, které vám mohou značně uškodit.
A co vy, pánové? Jaké metody prodeje pro svůj byznys využíváte vy? Máte nějaké, které se vám osvědčily?