fbpx

Sedm věcí, které by měl mít každý osobní web

Osobní web

Nezáleží na tom, zda jste právě dokončili školu nebo máte už hromadu zkušeností jakožto dlouholetý pracovník. Pokud vyhlížíte s ambicemi novou pracovní příležitost, mám pro vás zajímavý tip. Co takhle založit osobní web?

Ještě než začnu přímo popisovat sekce, které byste při zakládání neměli vynechat, dovolte mi vše trochu osvětlit. Existuje mnoho druhů osobních webů. Za jeden takový by se s nadhledem dal označit i blog. Dnes se ale chci zaměřit spíše na profesní stránku věci. Proto všechny rady, které v tomto článku naleznete, budou v konečném důsledku formovat jakýsi internetový životopis. 



Proč kvůli životopisu zakládat web?!

Odpověď je naprosto jednoduchá. Dobrý životopis si bez výjimek umí dnes sepsat snad každý. Což je na jednu stranu samozřejmě moc dobře. Na stranu druhou však jde o hromadu lidí, kteří budou na stejné vlně, dojde-li k výběrovému řízení na nějakou pozici. Běžný životopis je v praxi samozřejmě nutnost, osobní web je v tomto ohledu jen jakási třešnička. 

Na rozdíl od striktně dané formy životopisu umožňuje osobní web větší volnost. Můžeme v něm lépe popsat sami sebe, své myšlenky a koneckonců výrazněji prezentovat úspěchy. Osobní web dává možnost kreativně nalákat pozornost ať už zaměstnavatele nebo klientů. Pokud je dobře vytvořený, pak kromě strohých informací ze životopisu nabídne i příběh, hromadu fotek a suma sumárum osobitější nádech.



Sedmero nutností pro osobní web

  • BIO

Schválně píši BIO a ne základní informace. Díky tomuto výrazu si totiž vybavíte popisky vašeho profilu na sociálních sítích. Je to tak? Pokud ne, pak zdůrazním, že jde o délkou omezený popis sebe sama. V tomto ohledu byste měli krátce a jasně vyjasnit:

  • Vzdělání
  • Dovednosti
  • Poslední pracovní zkušenost

Brát lze tuto sekci jednoduše jako věc, kterou si příchozí na vaši stránku přečte jako první. Můžete tak klidně zakomponovat i informace o tom, na co kladete v práci důraz nebo třeba, co pro vás v práci i životě nejvíce znamená. Hlavně si dejte záležet.

  • Ukázky práce

Návštěvník na osobních stránkách často vyhledává ukázky práce. Zvlášť potom v kreativních činnostech, jako je například psaní, fotografování nebo designování například interiérů. Vždy na to myslete a nezapomeňte i tuto sekci do svého webu implementovat. Zvažte, zda postačí odkaz nebo přímo k tomuto účelu vytvoříte ukázkové práce.

  • Reference

Pokud spolupracujete s lidmi, vždy se hodí zpětná vazba. Umožňuje zlepšení a stejně tak v konečném důsledku může přinést i nové klienty. Zeptejte se proto například svých předchozích zaměstnavatelů nebo klientů, zda by o vás nenapsali třeba jen dvě věty. Chtějte, aby popsali spolupráci s vámi a to jakkoli zabarveně. Čím více informací obsáhnou, tím lépe.

  • Kontakt

Samozřejmě nesmí chybět kontaktní informace! Uvádějte přehledně všechny místa, kde vás klient potažmo zaměstnavatel může dostihnout. Doporučuji také zvýraznit, kam se ozvat primárně. Pokud totiž zadáte osm sociálních sítí a emailovou adresu do jednoho řádku, návštěvníka webu to uvede do nutnosti rozhodnout. Buď něco vybere, nebo ihned vypíná. Proto zvolte hlavní kontakt, který uvedete nade všemi.

  • Krátký příběh

Pokud máte zajímavou kariérní cestu do přítomnosti, nezapomeňte ji zmínit. Doporučuji ji ale nevnucovat a spíše ji jen nechat dohledatelnou pro ty, které zajímá.

  • Osobní foto

Dobře, myslím, že tohle je naprosto základ. Raději to ale připomenu ještě jednou. Vězte, že osobní stránky bez fotky osobně prostě působit nebudou

  • Aktuální blog

Pište, pište a pište… Jinak to říct snad ani nejde. Ať už se psaním živíte, nebo je to věc, která vám příliš nejde, dejte do toho všechno. Pište o zážitcích, zajímavých klientech nebo o novinkách ve vaší branži. Pomůže to, uvidíte.

 

Co ještě berete jako nutnosti na osobním webu?

Share on facebook
Sdílet na Facebooku
Share on twitter
Sdílet na Twitteru




Partneři

Máte zájem o propagaci vašeho odkazu v této sekci? Kontaktujte nás na inzerce@esmond.cz

Další zajímavé články