Ani se nenadějete a je to tady. Každoroční kolotoč příprav, zařizování a organizování schůzek s klienty. Užijte si vánoční pohodu naplno, ale nezapomeňte, že v novém roce se vrací řada povinností. Podívejte se, co v roce 2021 můžete vylepšit nebo podchytit včas. Než znovu zapadnete do koloběhu chaosu.
Dokončete všechny resty z minulého roku
Opravdu není vhodné, když začnete nový rok doháněním restů z loňska. Každý rok byste měli řádně uzavřít. Udělejte si shrnutí, bilance a třeba si načrtněte svůj plán. Nenechávejte resty na příští rok. Mnohem snáze tak spadnete do nepořádku, zmatku a typického „já nemám čas, nestíhám“. Nebojte, příští rok přijdou nové úkoly.
Zjednodušte všechno, co zjednodušit jde
Během tvorby bilancí vám jistě v některých oblastech vyjdou ne zrovna ideální výsledky. Využijte to k efektivní přeměně. Změňte způsob, jakým jste pracovali doteď. Uvidíte, že to pomůže. Typickou ukázkou je třeba využití sociálních sítí pro váš byznys. Možná jste během roku zjistili, že vám Instagram nevynáší tolik, jako Facebook. Tak se zbavte Instagramu a vyzkoušejte třeba emailing. Vždycky máte plno možností. Vyzkoušejte je.
Naplánujte si nový postup
Možná jste během spoluprací zjistili, že ne všechno máte dokonale nastavené. Využijte všechny mezery ke zlepšení. Změňte komunikaci s klienty, zautomatizujte si emaily nebo zdokonalte prezentaci svého brandu. Cokoli vám nesedí, změňte. Ale ne podle sebe, podle potřeb svých zákazníků.
Komfortní zóna zabije vaši kariéru. Co s tím?
Využijte volný čas ke vzdělání
Neusněte na vavřínech. Volný čas je skvělá věc. Já osobně mám po dvou letech opravdovou dovolenou! Ale i volný čas berte jako dar, se kterým musíte správně naložit. Místo sledování pořadů v televizi obohacených primitivními reklamami nahlédněte do své knihovny. Je něco, co jste ještě nepřečetli? Nebo něco, co byste si rádi přečetli znovu?
Podívejte se na seznamy knih, které jsme pro vás připravili
Očekávat se nemá, ale…
Očekávání je špatné. Zákonitě vede k negativním pocitům, protože očekávání se málokdy naplní. Ohledně začátku nového roku si však zahrajte na vědmu. Jak začínal váš rok loni? Měli jste dostatek zákazníků? Nastal nějaký příliv zakázek? Porovnávejte s předchozími léty a udělejte si obraz toho, jak váš rok nejspíš začne. Když to neuděláte, možná vás čeká nepříjemné překvapení. Třeba v podobě návalu zákazníků, které nezvládnete obsloužit, protože jste se nepřipravili. Zákonitě je naštvete. Anebo naopak nedorazí skoro nikdo a vy jste podcenili marketing, svůj brand, sílu svého jména.
Tímto vám za celý tým přeji krásné svátky. V novém roce svůj byznys pořádně nakopněte, ať to stojí za to. Věřím, že se vám příští rok povede dobře. A samozřejmě, pánové, podělte se s námi, jak začínáte svůj byznys vy. Těšíme se na vaše vychytávky.